مـَـحیـا

اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیَایَ مَحْیَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِی مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

مـَـحیـا

اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیَایَ مَحْیَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِی مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

سلام به شما !

سعی من این هست که توی این وبلاگ از عکس ها و نوشته های خودم استفاده کنم
(در حد امکان)

پیشنهاد ها و انتقاداتتون رو شنوا هستم

التماس دعا :)

فریبی به نام فمنیست

پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ

گاهی فکر می کنم غرب، مرد رو به عنوان الگوی انسانیت قرار داده

و زن رو مجبور می کنه انقدر  تلاش کنه تا مثل یک مرد بشه.

در حالی که در اسلام مرد و زن هرکدوم جایگاه خاص خودشونو دارن

و جایگاه هر کدوم برای جامعه لازم و ضروریه.

متن کامل در ادامه مطلب


هوطنهای عزیزم! موافقید امروز با هم به سطح شهر بریم و فارغ از نقاط مثبت شهرمون رو نقاط منفی اون زوم کنیم؟ نکاتی که منو به عنوان یه زن ناراحت میکنه و شاید شما رو!

.یه چزایی مثل: خانمی که داره توی یه سوپری صندوق داری میکنه با یه حجاب نه چندان خوب ، روسری ای که داره میفته و آستین های کوتاه! داره مواد غذایی رو برای مشتری توی نایلون میذاره ، کمی جلوتر که بریم دختر خانمی بازم با حجاب نه چندان خوب ، دم در مغازه عطر فروشی وایستاده و داره تبلیغات مغازه رو با عشوه پخش می کنه!

میام خونه ، تلویزیونو رو شن میکنم ... به به ... یه برنامه جالب داره ! خانمهایی رو معرفی می کنه که کارهای خاص انجام دادن، یکی افتخار می کنه که راننده کامیونه و دیگری ماجرای جوش کار شدنشو داره تعریف میکنه!

یه لحظه میرم تو فکر حرفهای پیر انقلاب ، اونجایی که میگفت " زن انسان ساز است" یا این یکی " زنان نیمی از جامعه و مربی نیم دیگر از جامعه هستند" ولی این چیزایی که من امروز دیدم چقدر فاصله داشت با حرفای پیر فرزانه ی ما!

زن انسانِ سازِ ما ، همونی که قراره مربی یه نسل باشه حالا چی شده که سر از مغازه عطر فروشی در اورده؟ و یا داره تو یه سوپری صندوق داری می کنه؟ زن ... همونی که مولای ما میگه مثل گل لطیفه چی به سرش اومده که داره به راننده کامیون و جوشکار بودنش افتخار می کنه؟

فکر میکنم مثل خیلی از جاهای دیگه اینجا هم جای ارزشها و ضد ارزشها عوض شده

روی صحبت من با اون دسته از خانمها که برای تامین معاش کارهای معقول میکنند نیست و قصد ندارم به طور کلی حضور زن در جامعه رو اشتباه جلوه بدم که اصلا فلسفه حجاب اینه که زن بتونه به راحتی در جامعه حضور داشته باشه

مخاطب من اون عده از خانمها هستن که با توجیه هایی مثل  "ما خواهان آزادی هستیم" یا "مگه ما چه فرقی با مردها داریم" یا ... به این شغلها رو اوردن.اونهایی که دارن ارزش والای خودشون رو با امتیازهای پوچ و تو خالی عوض میکنن

من فکر میکنم نگاه به جنس من  به عنوان یک انسان ساز نگاه کمی نیست، این وظیفه میاره برای من، وظیفه ای که باید تمام توانم رو برای تحقق اون بکار بگیرم، وظیفه ای که از عهده هیچ کس جز من و جنس من بر نمیاد

گاهی فکر می کنم غرب، مرد رو به عنوان الگوی انسانیت قرار داده و زن رو مجبور می کنه انقدر  تلاش کنه تا مثل یک مرد بشه.در حالی که در اسلام مرد و زن هرکدوم جایگاه خاص خودشونو دارن و جایگاه هر کدوم برای جامعه لازم و ضروریه.

زن کارگردان یک خانواده و در نتیجه جامعه س چرا خودش رو در حد یک بازیگر نقش دوم پایین بیاره فقط به آرزوی دیده شدن؟ در حالی که میتونه تاثیر گزار ترین مهره در یک جامعه باشه.

اینکه هر کسی کفشی مناسب پای خودش رو بپوشه تبعیض نیست! عین عدالته.

زن یه پتانسیل وجودی داره و مرد یه پتانسیل وجودی دیگه و بهترین حالت اینه که هر کدوم در جایگاه خودشون قرار بگیرن.

نظرات  (۱)

۰۴ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۵۱ سراجا منیرا
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی